Retningslinjer for refusjon og retur

ANGRERETT og SKJEMA

 FORBRUKEREN HAR ANGRERETT VED KJØPSAVTALER /KJØPSAVTALEINNGÅELSE VED FJERNSALG

Kjøper – Forbrukeren er enhver naturlig person som inngår en rettslig handel hvis formål hverken kan tilregnes handels- eller selvstendig virksomhet. Kjøper kan gå fra sin avtale om kjøp mot vederlag under følgende forutsetninger.

Noen av våre produkter er hygiene- og intimprodukter, som ikke kan returneres grunnet hygienekrav. Det kan være for eksempel barbermaskiner, tannbørster og andre produkter for/til rengjøring eller kroppsvask/-bruk. Det samme gjelder for elektroniske produkter som for eksempel CD, DVD og spill når forseglingen er brutt og/eller lisensnøkkelen/koden er gjort tilgjengelig.

Produktet kan ikke være skadet eller ødelagt, og det må sendes tilbake med originalemballasje og -deler. I tilfeller hvor dette ikke oppfylles er vår Åpent Kjøp-policy ikke gyldig, og kjøper må betale frakt tilbake dersom han eller hun vil ha tilbake produktet.

KLAGEADGANG

Angrerett
Du har rett til å angre på denne avtalen innen fjorten dager uten å angi grunn.

Angrefristen er fjorten dager fra den dagen du eller en tredjeperson som du har utnevnt, som ikke er transportfirmaet, fikk den siste varen overlevert.

For å påberope deg angreretten må du kontakte oss per e-post: (info@besttilbud.no) og informere oss om at du ønsker å benytte angreretten. Du kan benytte malen du finner lenger ned, ved å fylle ut din informasjon og sende til oss.

For å ivareta angrefristen er det også tilstrekkelig at du sender oss meldingen om at du utøver angrefristen før angrefristen er gått ut.

Når angreretten brukes

Du må straks, og senest innen fjorten dager fra den dagen du informerte oss at du benytter deg av angreretten og sende varen(e) til oss. Fristen er ivaretatt dersom du sender varen innen utgangen av fristen på fjorten dager. Du må selv betale returkostnaden for varen(e).

Vi kan nekte tilbakebetaling til vi har mottatt varen i retur eller til du dokumenterer at du har sendt varen tilbake, samt dersom varen er i ustand.

Du må betale for et eventuelt verditap på varen, dersom det viser seg at verditapet ikke samsvarer med varens tilstand, egenskaper og funksjonsmåte. 

Husk at ved retur må varen være ubrukt, med alle merkelapper intakt, i originalforpakning og med originaldeler.

ANGRERETTSKJEMA – kopier denne i epost

Kopier teksten under, fyll ut din informasjon og send på e-post til oss på info@besttilbud.no med tittel:

«Retur av ordrenummer xxxxx»

Selger

Best Tilbud
Organisasjonsnummer 921 615 426
Kontakt: info@besttilbud.no

Kjøper

Navn på kjøper(e):

Adresse til kjøper(e):

Ordrenummer:

Bestilt dato:

Mottatt dato:

Dato:

Handlekurv